"Už minulý rok sme zastavili všetky finančné náklady spojené s rozvíjaním toho projektu. Neurobila sa na tom ani čiarka," vyhlásil Kupka s tým, že chcú dať priestor zmysluplnejším plánom.
"Tento megalomanský projekt sa stretával s početnou kritikou
odborníkov a starostov, napriek tomu sa Babišova vláda rozhodla
pretlačiť ho. Je to hazard s krajinou a rozhadzovanie verejných peňazí," privítala rozhodnutie vlády Pirátska strana.
Šéf rezortu dopravy naznačil, že chcú rozvíjať projekty, ktoré nebudú
škodiť životnému prostrediu a budú efektívnejšie. Ako príklad uviedol
plán rozvoja plavby na Baťovom kanále či zlepšovanie podmienok
splavovania na riekach Labe a Vltava. Doplnil, že tento rok otvoria osem
prístavísk pre malé a turistické lode a ďalšie štyri sú vo výstavbe.
Projekt kanálu Dunaj-Odra-Labe siaha do roku 2010, keď ochranu nad
dotknutým územím vyhlásila zaviedla vtedajšia vláda Jana Fischera.
Konkrétne kroky sa však pre finančnú nákladnosť odkladali. Projekt mal
stáť vyše 586 miliárd českých korún (viac než 24 miliárd eur). Napriek
nejasnostiam o ekonomickej výhodnosti ho dlhodobo presadzoval Miloš
Zeman.